22 juli. Vecka 40+0: Om min stora tunga bebis i den stora tunga magen.

Jag känner mig gråmulen och solskensglad om vartannat. Men jag börjar bli otålig. Jag längtar förskräckligt efter att de där riktiga värkarna ska sätta igång. Idag har jag dock lagt till med lite mensvärk som drar lite bak i ryggen, men om jag skulle gissa så ligger hon nog där hon ligger till helgen iallafall.

Idag var det besök hos barnmorskan och allt var som det skulle. Jag har gått upp ett kilo till, eller ska jag säga Lykke-Li, och väger nu 77.3 kilo. Det är mitt rekord. Med de andra tre har jag hamnat på 73 kilo som "slutvikt".

Det jag mest vill skriva är att jag är trött, glad, arg så det fräser om det, glad igen, ledsen för allt, tung, ful, för stor för alla kläder som bara är för små, fin, arg, hungrig, kissnödig, varm om fötterna, ganska fin i mina ringar, trött och trött och trött... Gravid!

Nu ska jag äta tacos. Det gör jag ungefär varannan kväll. Det är gott. 


Jag och Alma-Lee vid Lyngsjö, den 15 juli 2008.

Catarina

Kommentarer
Postat av: Kim

En så imponerande mage! Tänker på er nu när det drar ihop sig, håller tummarna för att ni får en bra födelse. Kramar i drivor!

2008-07-22 @ 20:20:55
URL: http://gror.wordpress.com
Postat av: janina i röstånga

just go girl, go go girl...det finns inget finare än feta gravida kvinnor...dom har en inre lyster som bara dom kan ha....77,5 kilo är väl en bra slutvikt....(själv har jag landat på 96 båda gångerna och då vill jag egentligen inte avslöja att min längd är 1.63 men men.......kram från muminmamman och ett STORT lycka till på stora dagen, fjärde gången, det är bara så fett!

2008-07-22 @ 20:46:08
Postat av: Jennie

Lilla Lykke-Li, kom ut nu. Jag vill ju träffa dig. Och så att Alma säkert kommer på lördag... ; )

Kram Jennie

2008-07-22 @ 21:33:39
Postat av: Johanna

Ja du är verkligen jättegravid :-) Förstår att du längtar efter att träffa Lykke-Li på utsidan.



Njut av din tacos så fortsätter jag hålla tummarna för att lilla bustjejen tittar ut snart



Kram till hela familjen

2008-07-22 @ 22:23:47
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Angelica

Catarina



Vad fin du e med din stora mage :-) Det e vackert att vara gravid men visst e det tungt oxå...inte minst med tanke på alla hormoner som far runt i kroppen just nu...Lilla Lykke-li , - du kommer att bli världens stoltaste och lyckligaste lilla tjej när du träffar din fin fina familj för första gången på "rätt sida" om magen!!! Du kommer med "lycka" till familjen Löv, och så har du ju fått ett så passande namn, så himla fint det e , ditt namn :-)

Catarina , jag önskar dig och Kristian alla välgång och hoppas du/ni får en "bra" förlossning!!! Förstår att du längtar :-D Njut av tacosen så länge du kan ;-)



Kramizzar från Angelica, numera mamma till lilla Izabelle 6månader :-)

2008-07-22 @ 23:38:17
Postat av: Moa

haha har loggat in här flera gånger idag bara för att se när hon kommeeeer. nu får hon ta och titta ut! kram

2008-07-23 @ 00:20:13
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: gunilla i dalom

Puss o kram!

2008-07-23 @ 06:12:49
Postat av: Elin A

Åh snart snart är hon här! Ska bli jättekul att se bilder på henne sedan. Känner igen en del av dina känslor, har typ 9 veckor kvar, känns såååå långt!

Många varma kramar Elin.

2008-07-23 @ 07:40:14
Postat av: Åsa

JÖSSES, vilken mage! Hoppas allt går bra, jag håller tummarna!

2008-07-23 @ 09:05:47
Postat av: -anki i lund

Så vacker du är Catarina! Vacker, gravid, madonna, underbar, kvinna. Är säker på att Christian håller med om varje ord. Det är tungt i slutet, jag gick över till 40+6 med dottern och då var de sista tre dygnen värkar. Inget jag rekommenderar... Men så kom hon, underbar och doftande och det är värt varenda sekund! Du vet vad jag menar. :)Stor kram till hela familjen!



PS. Jag håller dig sällskap på gravidhörnan här borta. Tvåan beräknad till januari.

2008-07-23 @ 09:14:25
Postat av: Sara och Anton

Hej! Va fin du är och va mycket vi håller tummarna för er nu! Längtar till vi träffar er nästa gång och en ännu större familj!



Kramar Sara och Anton

2008-07-23 @ 09:39:15
Postat av: Carina o Rasmus i Göteborg

Wow, vilken stor, fin mage! Tur att du håller händerna under så att den inte ramlar i backen ;-)

Kramar och lycka till med allt, hoppas snart få se lite bilder på lill-tjejen!!

2008-07-23 @ 09:54:21
Postat av: Louise

Din mage är både stor och vacker Catarina

Lycka till..snart är lilla Lykke-Li hos Er



Kram Louise

2008-07-23 @ 12:02:28
Postat av: Kaisa

Måste erkänna att jag är riktigt avis på din mage och på att du snart får känna doften av en aldeles ny människa... Hoppas att jag får vara med om det en gång till i livet...

2008-07-23 @ 12:09:26
URL: http://nolia.wordpress.com/
Postat av: Sara

fantastisk bild!

2008-07-24 @ 00:03:11
URL: http://sarafaijersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0