23 juli. Vecka 40+1: Om saker som man kan ägna sig åt istället för att föda barn.

Jag är otroligt uttråkad. Efter en natt med ganska ordentliga förvärkar, som inte tog slut förren solen gått upp strax efter klockan fyra, så sov jag bort hela förmiddagen. Jag är av jag -tycker -inte-om-att-vila-utan-vill-mycket-hellre-gå-upp-tidigt-för-att-komma-igång-med-dagen-typen. När jag äntligen kom upp runt elva så var jag sur. Jag fick anstränga mig för att inte låta det gå ut över mina stackars barn, och det lyckades jag ganska bra med.

Under eftermiddagen satte jag och Alma-Lee igång med att möblera om på hennes rum, städa skrivbordet och sortera alla små, små pappersbitar som hon sammanlagt ägnat dagar åt att varsamt klippa itu. Christian och Vera tog tag i lekrummet på nedanvåningen, städade, lekte och även där, sorterade om vartannat. Allt blev klart lagom till barnen skulle somna vid 19-tiden och nu är det otroligt skönt och välstädat. Jag känner mig som en riktig perfektionist och det kanske kan ha ett samband med all Ajaxdoft som sprids i huset?

Ikväll blev det tacos igen och jag förstår min lillebror som kärleksfullt kallar mig för sjuk i huvudet... Gott var det iallafall!
Nu ska jag spela lite yatzy med min man, sen är det dags att ligga ner och förvärka lite.

Catarina


"Är det inte dagen D idag?"
Tivoliparken den 22 juli 2008. Enastående fotograf: Lina Löv.


"Då tar jag väl en tugga till då och fortsätter vänta..."
Tivoliparken i Kristianstad 22 juli 2008.

Kommentarer
Postat av: Elin A

Ja du boar väl för fullt nu Catarina:) Hoppas du får en god natts sömn nu i natt så du kommer upp i tid. ler

Många varma kramar och tankar till er alla!

2008-07-23 @ 23:00:29
Postat av: Moa

förvärkar låter ju liite lovande iallafall, kom igen nu, lykke-li, vi väntar! :D

2008-07-23 @ 23:03:07
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Rimna

Har följt din familj en längre tid och bara skrivit någon enstaka gång. Så nu tyckte jag det var dags...



Lyckönskningar till er! Hoppas Lykke-Li vill titta ut snart!



Själv gick jag 20 dagar över tiden... Så jag vet hur tung den sista tiden kan vara.



Ni finns i mina tankar

2008-07-24 @ 07:51:49
URL: http://rimna.blogspot.com
Postat av: -anki i lund

Fika i Tivoliparken ser ut att vara en god sysselsättning medan ni väntar. Kram till er! -anki

2008-07-24 @ 08:15:33
Postat av: Kaisa

Jag är sååå sugen på tacos....

2008-07-24 @ 10:18:07
URL: http://nolia.wordpress.com/
Postat av: Johanna

Älskar tacos mums



Nu får Lykke-Li flytta ut så vi får träffa henne :-)



Kram på er

2008-07-24 @ 18:01:02
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Helen

Oh, vad det är härligt att vara lite sjuk i huvudet i bland eller varför inte lite varje dag...ät du din tacos, det har jag gjort idag.

Imorgon åker min bror och hans familj hem efter 3!!! veckor här, får man säga att det ska bli skönt, ja ja tro nu inte att jag inte gillar dom...

men nu ska jag ha semester, ha ha

kram till dig från Helen i Lomma

2008-07-24 @ 18:40:02
Postat av: Elinleticia

Nu måste det väl ändå snart vara dags! :)

2008-07-25 @ 08:10:05
URL: http://smuleliten.blogg.se/
Postat av: -anki i lund

Ett bra tips så här i väntans tider. Gör som jag gjorde förra året; På torsdagen var jag på Café Annorlunda på Österlen, på fredagen åkte vi till Sjöbo kaffestuga. Konceptet är detsamma -betala en summa (ungefär 58-62:-) och ät sedan så mycket du vill av deras kak- och bullbuffé! Strålande för gravida. Man får sitta så länge man vill, de har skuggiga bersåliknande trädgårdar. Det uppskattas säkert av både Alma-Lee och Vera också?! ;)



Misströsta inte, även om väntan är (olidligt) lång så är det gott när det är över. Kram! -anki

2008-07-25 @ 08:21:33
Postat av: Linnéa B

Nu åker vi till stugan en vecka, och där finns ingen dator.

Jag hoppas så för er skull att Lykke-Li tittat ut när jag kommer hem igen!

kram och lycka till!

2008-07-25 @ 15:55:22
URL: http://brohede.blogg.se/
Postat av: Janina i Röstånga

Du ser heeeelt fantastisk ut! Vi håller tummarna och avundas dig det otroligt mysiga som följer efter ett par aj-som-tusan och stånk och stönisar...

Du är väldigt lik sonen din när du har snaggat dig.

Vi drar till Ven imorgon och hoppas på ett litet knyte i bild vid hemkomst...

kram

Janina med ett stort LYCKA TILL i bröstet!

2008-07-25 @ 22:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0