10 juni. Vecka 34+0: Om tiden och ultraljud.

Tiden rinner iväg och det har gått tre veckor sedan jag satte text i denna bloggen. Vi har varit hos Lotta en gång, på det sista ultraljudet den 2 juni och vi ska på kontroll igen den 13 juni, nu på fredag alltså. Allt är bra i magen. Lykke -Li har vänt på sig och lagt sig alldeles som hon ska. Nu känner jag igen min mage igen, likaså tyngden neråt. Det känns bra.
Jag har så smått påbörjat nedräkningen, och börjat inse att hon kommer att komma ut. Det har varit likadant de tidigare graviditeterna också, med trögheten alltså. Jag tror aldrig riktigt på att det ska komma ett barn.

Under pågående storhandling på Ica idag, så höll jag på att börja gråta, allt efter att Vera gav mig en stor blöt puss och var sådär Vera-söt som bara hon är. Jag är ganska dryg att vara gift med, men försöker ändå att halvera antalet känslostormar och vredesutbrott. Mot barnen är jag oftast snäll, men Christian däremot får ta ett och annat; det är ju trots allt hans fel att jag är som jag är. Skämt åsido, men jag längtar efter ett lugnare jag.

Ultraljudet var fint. Jag minns bäst hennes sugrörelser som vi såg så tydligt. Det är fantastiskt att kunna få en stund att se in på det ofödda lilla livet. Vikten på henne den 2/6 beräknade Lotta till 2021 gram. Jag tror att hon kommer att väga mellan 3800-4000 gram. Vad tror ni? Dessutom tror jag att jag kommer att gå ett par dagar över tiden. Lite om de tre andra:

Alfons Gunnar Malcolm, beräknad till 13 juni 2002. Föddes den 12 juni 2002, en dag innan utsatt datum. Vägde 3830gram och var 53 cm lång.
Alma-Lee Evy Rosa Birgitta,  beräknad till den 26 juni 2004. Föddes den 5 juli 2004, 9 dagar efter utsatt datum. Vägde3050 gram och var 50 cm lång.
Vera Ingrid Malica Kata, beräknad till den 23 september 2006. Föddes den 25 september 2006, 2 dagar sen. Vägd 3700 gram och var 51 cm lång.
Lykke-Li, beräknad till 22 juli 2008.

I helgen så var jag och Alma-Lee hemma hos Ditte i Motala. Det var sista chansen eftersom hon ska flytta ner till Skåne igen. Resan gick bra, trots värmen och jag är imponerad över att Alma-Lee kunde hålla humöret uppe i nästan 40 mil. På vägen hem kom den klassiska frågan Är vi snart hemma? redan efter 5 mil på motervägen... Men det var enda gången. Bilden på mig och Alma är tagen vid Motala Kanal, nere vid Motormuséet.


Mamman med Lykke-Li i magen och Alma i famnen. Motala den 7 juni 2008.

Catarina

Kommentarer
Postat av: ditte

jag är först!!



(tack för senast)

2008-06-11 @ 00:00:08
Postat av: Catarina Löv

Fint Ditte. Tack själv. Det hade dock sett snyggare ut om du prickat in tiden lite bättre:

00:00:00 istället för 00:00:08.

Men man kan ju inte alltid vara exakt va?

Puss och kram och godnatt, syster min.

Catarina

Postat av: Christina i Torslanda

Vilken solig bild på två sommartjejer! Det där med känslostormarna känner man ju igen! Jag föll i krampgråt över ett avsnitt av Antikrundan eftersom folk såg besvikna ut över sina värderingar och jag tyckte att det var så orättvist och grymt. Hmmm...

Men snart är hon ute och då rättar hormonerna in sig i leden igen.

Kram!



2008-06-11 @ 09:24:05
Postat av: Linda

Jag har oxå bruka ha ett riktigt humör under mina graviditeter, fast sista med två i magen så var jag konstigt nog lugnare :)

Vilken härlig sommarbild på er :)

2008-06-11 @ 15:39:16
URL: http://mysmamma.webblogg.se/
Postat av: Malena

Skönt att höra att allt är väl med lilla Lykke-Li, och vilket fantastisk fin bild på er båda!

Sköt om er! kram/Malena

2008-06-11 @ 18:33:16
Postat av: mormor

Fina flickorna!

En puss från mormor

2008-06-11 @ 18:42:37
Postat av: Elin A

Ja det verkar ju nästan som du ska gå över tiden denna gången. Hoppas dock du slipper, inte så kul i värmen. Tänker på er! Många varma kramar Elin.

2008-06-11 @ 20:22:47
Postat av: Helen

fina fina ni...

2008-06-11 @ 20:50:16
Postat av: Johanna

Så fina ni är....



Stor kram

2008-06-11 @ 21:07:36
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: gunilla i dalom

Ja jäsiken vilket vackert barn hon är den Alman. Ja du är inte dum du heller. Tänk, Lycke-Li kanske kommer på Mats födelsedag den 19!



Kramar!

2008-06-11 @ 21:13:17
Postat av: Helen

Det är härligt att ge sina barn många namn tycker jag, mina har 3 var...det kostar ju inget eller hur...kanske det enda som inte kostar...vad har ni mer tänkt till Lykke-Li? Desirèe är fint, betyder ju "den efterlängtade", för visst är hon det, vi är alla nyfikna på henne så snälla Lykke-Li kom ut i tid

kram till er alla

// Helen

2008-06-11 @ 22:41:27
Postat av: Natalie

Hon kommer bli 52 cm lång =) Då har du fått en 50, en 51, en 52 och en 53 ;) kramar

2008-06-12 @ 18:31:48
URL: http://missmum.blogg.se/
Postat av: Moa

som natalie säger, skulle ju vara skoj om hon blev 52cm lång ;) skickligt av alma att lyckas bli minst och ändå gå nio dagar över tiden, haha :p



sen skulle hon kunna göra en alfons också och komma lite tidigare så ni slipper vänta så länge!



som helen säger, härligt med många namn också :)

jag har fyra



kram

2008-06-15 @ 17:00:11
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Marie från Hörby

Jag tror att lilla Lykke-Li kommer den 24/7. Det är en väldigt bra dag att fylla år på, då föddes min äldste son!

Kramar till er alla

2008-06-18 @ 13:39:20
Postat av: M.

Ett helt underbart namn! Det klingar helt perfekt, Lykke-Li. Ser också att Alma och jag fyller år samma dag. :) Hoppas att vi får en solig födelsedag om en vecka. :)

2008-06-28 @ 19:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0