21 maj. Vecka 31+1: Om stora magar och järn.

Idag läste jag att det från och med nu är dags för den stora magens tid. Det är konstigt att jag blir lika förvånad varje graviditet, över det faktum att den kan bli mycket större. I efterhand är det ju enkelt att jämföra och se skillnaden, men nu tycker jag att jag är ganska uttänjd. Förvisso har jag ingen rumpa uppåt ännu, så på det sättet så kan den gott växa ett tag till.

Igår inhandlade jag Niferex, järntabletter, och började genast med den första. Parallellt med dom så äter jag mycket av de gröna grönsakerna, leverpastej och mycket annat som innehåller järn. Jag kanske kommer att drabbas av akut järnöverskott? Jag använder mina mirakel-stödstrumpor när det inte är för varmt och dom gör underverk för mina trötta ben. Jag har aldrig haft trötta ben förut, men jag kan intyga att det inte är så skönt.

Jag har sammandragningar varje kväll när jag sätter mig för att göra just ingenting. Då tar livmodern vid, och jobbar ett tag till. Jag trivs med det.

Just nu längtar vi väldigt mycket efter Lykke-Li. Det ska bli så spännande att få se henne, röra henne och lukta nyfött liv. På torsdag nästa vecka ska vi till Lotta på MVC. Vi får se hur hon ligger då.

image3
Kaffe- och lekpaus på Ivö, söndagen den 18 maj.

Tack för alla goda kommentarer angående järnrik mat.

Catarina


Kommentarer
Postat av: Mormor

Catarina, du har en sån f i n mage. Jag blir alldeles glad över att se den - och över tanken på det lilla sparkande Lykke-Li-ga barnet där inne. Pussa Alma-Lee och Vera från mormor. Ta hand om er. Kram

2008-05-21 @ 22:51:15
Postat av: Johanna

Så fin och så vacker.... En gravid kvinna är bland det finaste som finns :-)

Njut och må bra. Hoppas järnvärdet ökar så du blir lite piggare

Kram Johanna

2008-05-22 @ 07:11:26
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Åsa i Malmö

Vilken otroligt härlig sommarbild! Ljus, fin och full av liv!
Varmar kramar och tankar till er!

2008-05-22 @ 07:22:25
Postat av: Marie från Hörby

Vilken fin mage du har! När jag ser en sån mage så blir jag också sugen på att vara gravid igen. Det är verkligen en underbar tid.
Jag förstår att ni längtar efter lilla nya tjejen, nu är det inte så långt kvar.
Kram

2008-05-22 @ 09:30:45
Postat av: Jennie

Ja, din mage är verkligen fin. Hela du är så fint gravid. Får mig att lite längta tillbaka till Oskarmagen. Men märk väl; inte längta efter en ny..!
Ser fram emot morgondagen.
Kram Jennie

2008-05-22 @ 12:39:50
Postat av: Johanna

Lykke-Li är ett väldigt fint namn ^^

2008-05-22 @ 13:51:10
Postat av: Johanna

En lite smålustig sak som jag precis råkade ut för. Jag gjorde ett test på nätet om olika svenska kändisar, om vad det hette. Där fick man olika alternativ.

En av de svenska sångerskorna som visades på bild hette just Lykke-Li :-)

Jag som aldrig någonsin innan hört talas om detta namnet hittade det helt plötsligt utan förvarning!!!

Det måste vara ett tecken *blink*

Kram på er från mig

2008-05-22 @ 22:25:43
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: susanne f

Har inte läst här inne på ett tag.....vilket fint och underbart namn,Lykke-Li, helt fantastiskt...fylls av en sån värme när jag hör namnet.....
Tycker precis som alla andra att du Catarina ser helt fantastisk ut, det är nästan så att jag blir avundsjuk....:o)
Många kramar till er alla från
Susanne, sonm ni inte känner....

2008-05-26 @ 08:19:34
Postat av: Anonym

Fint att se dig med mage, blir så längtansfull och lite pirrig av detta livets stora!
Fint med Lykke-Li...
...
Vi håller på att förbereda en sommarfest på lördag som jag hoppas att jag bjudit in er till hela familjen...grillning i Nackarpsdalen vid 14 och fantastiska bandet Faela på Stationshuset på kvällen...lyssna på www.myspace.com/faelaband...
Det hade varit underbart att träffa er bland natur och kultur, barn och band här i Söderåsens vackra land!
kram
Janina och gänget

2008-05-26 @ 21:39:01
Postat av: Elin A

Förstår att ni längtar efter att träffa Lykke-Li:)
Hoppas järntabletterna hjälper och din mage klarar av dom. Minns hur min strulade när jag åt dom med Hannes. Hoppas på att slippa ta dom denna gången.
Ha det så bra och klapp på magen!
Många varma kramar Elin.

2008-05-27 @ 11:12:32
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Solveig

Härlig mage! Nässelte är toppen för järnnivån!

2008-05-27 @ 17:38:49
Postat av: Christina i Torslanda

Catarina! När jag läste vilket vackert namn ni har valt till lillasyster så dök en favoritmelodi upp i huvudet. Min mamma och mormor som båda kommer från Norge sjöng en barnvisa för oss när vi var små;
När Lyckeliten kom till världen
så tändes stjärnor en och en,
dom blinkade lycka till på färden
som till en allra bästa vän.
Och sommarnatten låg så stilla
men både träd och blommor såg,
de hördes viska om den lilla
som i sin ljusa vagga låg.

Melodin är så fin. Jag tror att någon har sjungit in den på svenska men jag kommer inte ihåg vem. I alla fall, jag ville bara säga att Lykke-Li väckte varma minnen hos mig. Det är verkligen ett otroligt fint namn!

2008-06-04 @ 11:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0