13 november 2007. Vecka 7+4: Tillkännagivanden.

Lördagen den 10 november: Vi anar bebis i magen och kör ner till Alfons för att berätta. Det känns konstigt, men vi kunde höra hans jippi inom oss. Båda två.
Söndagen den 11 november: Mamma får veta och blir glad och klart överraskad.
Måndagen den 12 november: Malin och Olle samt Emma och Robin får sig en stor överraskning som fortfarande känns overklig för oss. Det blev kramkalas och ett par "är det sant?".
Tisdagen den 13 november: Jag ringer Ditte för att berätta och även här går beskedet hem med glädje. Senare ringer Lina och vi pratar ett tag om allmänna saker när jag plötsligt inser att jag ju kan berätta det för henne också: Lina gråter. Av glädje. Så pratar vi om att juni är en bra månad.
Jag ringer Mikael, Tobbe och Jessica. Luren fylls av skratt, grattis och glädje. Tobbe gråter.
Nu har jag pratat med Jennie. Det var gott att få berätta det för henne. Jag är säker på att vi hade haft ett litet kramkalas om det inte varit för alla milen emellan oss. Vi tar igen det sen.

Jag känner mig plötsligt lite gravid...

På det hela taget känns det bra att berätta för var och en när det passar oss. Jag längtar efter att få berätta för Alma-Lee, men när hon vet så kommer alla att veta. Nu är det fortfarande nytt och hemligt. Jag hoppas att ingen tar illa upp och ser någon rangordning bland oss alla. Jag har ju inte ens berättat det för Kajsa eller Jennie. Än mindre alla andra nära och kära. Nåväl. Tids nog.

Catarina


Kommentarer
Postat av: moster ditte

Ojojoj vilken bra dag det här kommer att bli! Äntligen får jag ta fram alla de där kläderna, färga lite brunt och måla lite fint.

Catarina, du får väl säga till när hob-nobsuget sätter in, så kommer jag.

Jag är så himla stolt över er och er styrka, och så glad för er skull. Jag älskar er!

2007-11-13 @ 11:12:31
Postat av: Catarina

Ditte: Oj, det där hade jag glömt! Hob-nob och Sims. Ja, det ser jag verkligen framemot!
Tack och puss och kram!

2007-11-13 @ 12:16:35
Postat av: Jennie

Ja du min vän... kramkalaset tar vi absolut sen!
Jag är så glad för er skull, verkligen. Det ska bli så kul att följa en graviditet utan att själv vara i en. Ååå, grattis! Stor kram

2007-11-13 @ 14:38:12
Postat av: Tobbe

Nu har jag bölat färdigt. FAN VAD KUL! Nisse lovade att inget vidareföra, men han undrade med en orolig stämma "har det hänt ngt?".
Puss på dej med Christian! Puss

2007-11-13 @ 16:56:37
Postat av: jessica

kärlek! överallt och till alla och en var. amen.

2007-11-13 @ 19:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0