14 november. Vecka 7+5: Alma-Lee och trötthet.

Igårkväll berättade vi för Alma-Lee att hon ska bli storasyster igen.
Mamma: Vet du. Det ligger en liten bebis i min mage.
Alma: Få se!
Så pratade vi om bebisen och om att den kommer ungefär när hon ska fylla fyra år, om att Alfons blir storebror igen, Vera storasyster och om att hon ska få hålla den. Vi tittade i "Ett barn blir till", den nya med en hel drös fina bilder, och hon visade var allt fanns på kroppen. När hon fått svar på frågor om fostersäcken och att bebisen ligger i vatten hela tider så sa hon konstigt.

Annars är jag väldigt trött och känner det som om jag skulle kunna gråta för det mesta. Illamående-ridån har inte fallit ner ännu, men jag har konstiga smaker; idag köpte jag två winerbröd, tog en tugga och fick spotta ut den igen! Äckligt. Mycket äckligt!

Nu ska jag lägga mig på soffan, möta tevens värld och somna tidigt.

Catarina

Kommentarer
Postat av: Anonym lillebror.

vin o bröd i kombination e sedan tidigare känt som äckligt.

2007-11-14 @ 19:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0