15 november. Vecka 7+6: tandvärk och busiga barn.

Idag har jag haft tandvärk hela dagen. Jag har struntat i att ta smärtstillande eftersom jag vill att bebisen bara ska få i sig det bästa möjliga. Så har jag tänkt under alla graviditeter, dock med delade resultat, vilket borde innebära att det nog kvittar? Men istället har det värkt och jag har försökt fokusera värken till fötterna. Det gick ett tag, sen var den tillbaka i tanden igen. Jag har ringt till min fina kurdiska tandläkare och hon hade en tid till mig imorron klockan 07.40. Barnen ska leka frukost och morgon hos Robin. Det känns bra att dom är där. Tack, tack.

Idag har jag varit så hungrig så att jag dukade lunch till barnen och mig redan halv tio. Alma-Lee sa Men mamma, vi åt ju precis frukost, vilket inte var helt sant; det hade faktiskt gått nästan två timmar. Mellanmålet bestod utan pannkakor med grädde och sylt och det var framdukat runt 13-tiden. Mmmm....mat.

Det som däremot inte är mmmm, är disk, smuts och kvarliggande vatten under diskstället som blir vitt efter ett par dagar utan avtorkning; urk! Jag har diskat, torkat av och plockat undan. Däremellan har jag ritat, skällt, bytt bajsiga blöjor, sjungit, eldat, pratat i telefon, tittat i kylen och suktat efter pepsin men hejdat mig för att rädda min onda tand, tagit in/kastat ut kattorna, pussats och läst en och annan saga.

Nu ska jag... Göra ingenting!

Catarina

Kommentarer
Postat av: Anonym lillebror.

Jga kan verligen se almas min framför mig när hon tillrättavisade dej angående matvanorna.... klipsk liten tös de där! Puss

2007-11-15 @ 18:40:24
Postat av: Emma

Hej... Vilken mysig sida detta är.
Det var nog lite overkligt för oss också när ni berättade. Först fattade jag ju inte. Men det var VÄLDIGT härligt att höra. Det ska bli roligt, roligt att se magen växa.
Vi är verkligen glada och tycker det är bra att ni, som är så fina, ska få en liten fining till!

Många kramar Emma

2007-11-15 @ 19:33:49
Postat av: Mamman d v s mormor'n

Ha! Det låter som min mammatid, det sista stycket! Förutom det där med pepsin, då.

Och du Tobbe: hur anonym kan en lillebror i vår familj vara?!?!?!

Massor av kramar från en stolt blivande 10barnbarns mormor/farmor

2007-11-15 @ 22:49:48
Postat av: ditte

är jag hysterisk om jag skickar ett plagg i veckan?

2007-11-16 @ 11:08:03
Postat av: Catarina

Ditte: Inte alls!!!

2007-11-16 @ 14:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0