19 november. Vecka 8+3: mat, trött och hosta.

Idag åkte jag till vårdcentralen igen. Jag inser att det inte är hälsosamt för mig att inte sova, att gå upp vid 3-4-tiden varje natt, för att jag bara hostar. Jag tror inte att jag har hostat på detta sättet innan. Nu har jag fått Pulmicort och köpt Bafucin. Emellan det så dricker jag vatten så fort hostattackerna sätter in. Inte undra på att jag är kissnödig hela tiden; eller är jag gravid?

Jag har fortfarande ganska mycket "mensvärk" och det har jag inte haft de andra graviditeterna. Andra härliga symtom såhär i början är klassiska: humörsvängningar, ömma bröst, lite mer finnig än vanligt, skitfult hår som helt plötsligt inte alls gör som jag vill, lite mer bråkiga barn/kattor/man som inte heller gör som jag vill, impulsinköpta gravidtidningar (en av varje) som det alltid står samma i bara att det är olika personer i intervjuerna samt avsmak för mat... lite. Blä.

Nu är bebisen stor som Alma-Lees tumme och det tyckte hon var roligt. Ikväll pussade hon på magen och lovade att jag ska bli en jättebra storasyster och snäll när du kommer på min fyraårsdag. (5 juli.)

Nu ska jag gå ner till köket och göra smoothie!!!

Catarina

Kommentarer
Postat av: gunilla i dalom

Vännen! Lite kramar så här på aftonen. Be Alma-Lee klappa på magen från mig. Puss till er alla!

2007-11-19 @ 20:22:40
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Titti

Så glad jag är att jag fått chansen att följa med på den här resan och att Du vill dela med Dig. Tack!

2007-11-19 @ 21:44:29
Postat av: Anonym lillebror.

Har nu läst systrabloggar 1h45min och jag älskar er så förbannat mycket! När jag nu såg att du vaknar i tid pga hostan fick jag lust att skita i jobbet och köra till er istället! !P!P!P!P!P!Puss!

2007-11-20 @ 05:01:49
Postat av: Christina i Torslanda

Åh, lilla Alma-Lee. Det är klart att hon blir den bästa och snällaste storasystern i världen till ytterligare en liten skrutt. En tanke: Mina barn gör inte heller som jag vill och håret ska vi bara inte tala om. Tror du att det tyder på att jag kan vara gravid?

Kram.

2007-11-20 @ 09:34:39
Postat av: Elin

Vad jobbigt med hostan! Hoppas det blir bättre med Bricanylen. Sådan mensvärk hade jag jättemycket nu sista gången. Vet ju att det är normalt när livmodern växer men man blir ju ändå orolig.
Klart Alma-Lee blir den bästa storasystern till hennes småsyskon:) Kram till er!

2007-11-20 @ 12:20:17
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Anette

Hej!
Tack för att jag får möjlighet att följa din graviditet.
Träffade en kollega idag som fick barn för 6 veckor sedan. Hon hade sin lilla tjej med sig och lyckan var total när jag fick hålla henne. Jag vill egentligen inte ha fler barn (har en pojke på snart 10 och en flicka på 6), men hade jag haft en man som hade satt in operation övertalning så hade jag kanske kunnat ge med mig :-). Känner mig kluven då åldern börjar ta ut sin rätt. Hur gammal får en mamma bli egentligen? Var går gränsen? Är det när mensen slutar eller tidigare? Tja, det får ju vara olika för olika personer. Det är ganska skönt nu när barnen är så stora så man får lite egen tid. Hade varit perfekt med syskonbarn så man kan "låna".
Stackare som hostar så mycket, hoppas du blir hjälpt av Bricanylen.

2007-11-20 @ 18:15:03
Postat av: Emma

Låter gott med smoothie. Vi ses! KRAM!!

2007-11-20 @ 19:36:28
Postat av: Ellen

Bort dumma hosta genast! Och en njutningsfull graviditet önskar jag dig.
(Såg förresten att du hade ringt på mobilen. Att ringa på den är det absolut sämsta sättet att komma i kontakt med mig. Det är nog mer troligt att du får svar om du skickar snigelpost. Kanske dock mer pålitligt än röksignaler. Hemtelefon eller e-post genererar annars bäst resultat.)

kram

2007-11-21 @ 12:34:26
URL: http://www.avigt.nu
Postat av: Maria i Ystad

Hej igen!

Tack för att jag får följa Er här också.

Den 27/6 fyller jag år så det är ett jättebra datum.

Ha det bra! Maria

2007-11-21 @ 22:03:08
Postat av: Birthe

Hej hela familjen! Kan bara sälla mig till den glada skaran som är lyckliga att få ta del av
graviditeten och er fina familj! Jag blev så glad när jag fick ditt svar, Catarina, det värmde gott!
Det ska bli så spännade att få vara med från början och läsa om hur det lilla livet utvecklas vecka för vecka!

Varma Birthe-kramar!

2007-11-22 @ 11:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0