11 maj. Vecka 29+5: om lilltjejen som har fått ett namn.

Vi har bestämt oss för att gå emot våra egna principer genom att bestämma namn innan förlossningen. Det blir kanske en lättare förlossning om vi kan ropa på henne, resonerar vi. Eller är hon bara ett av våra andra barn, med selektiv hörsel när det väl gäller. Därför byter vi väl ut namnet mot orden glass och godis. Väl ute ska vi bara kalla henne för Lykke-Li. Sen kommer det att komma till diverse mellannamn som Amanda efter Amanda Jenssen. Iallafall om Alma-Lee får bestämma.

Idag är Lykke-Li ca. 38 cm lång och väger sisådär 1.5 kilo. Hon har det bra i magen och trivs bäst med att ligga på tvären. Den ställningen valde hon för en vecka sedan, och för mig är den inte alls bekväm. Förvisso är det skönt att slippa trycket nedåt, men det känns ändå lite onaturligt att ha trycket jämnt fördelat till en sida åt vardera håll.

Vi längtar efter henne och njuter av att Vera går runt och kluckar Gyckegi (Lykke-Li). 

Allt annat och lite mer därtill en annan dag. 

image2
3 maj 2008. Jag med Lykke-Li i magen. Vi är på cykeltur till Alfons.

Catarina 


Kommentarer
Postat av: mamman till mamman

Ja lilla du, det är ett jättefint namn. Lykke-Li... lyckelig... lycklig. Kan det bli bättre?

Puss & kram
från blivande 10-barnsmormor/farmor!!!

2008-05-12 @ 00:04:29
Postat av: ditte

så mycket för hemlighållandet! Lycke-Li är jättefint, och jag håller med Alma om att Amanda är ett perfekt mellannamn!

Puss och kram

2008-05-12 @ 10:23:03
Postat av: Elin

Lykke-Li är ett jätte fint namn.
Kram

2008-05-12 @ 10:54:47
URL: http://marianova.com/users/littlemisse/blog
Postat av: Åsa i Malmö

Så är jag oxå här. Hoppas att ni inte tycker att jag förföljer er.....
Lykke-Li är jättefint, men tror ni inte att lilla Vera undrar varför hon inte heter Vera-Li alt Vera-Lee?? Finns det någon idé bakom alla Li/Lee??
Kram till er och tack för att jag får vara här inne och kika lite.

2008-05-12 @ 15:55:39
Postat av: Morbror Tobbe

Och helt plötsligt känns hon som en medmänniska och inte ett anonymt barn i en mage, allt tack vare ett namn! Och ett namn man per automatik sjunger fram måste väl vara det bästa! Puss syrran!

2008-05-13 @ 05:30:21
Postat av: Johanna

Så ljuvligt och klingande namn, Lykke-Li :-)

2008-05-13 @ 11:43:04
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Carola

Så ljuvligt fint namn ert lilla barn har fått. Själv fick jag mitt tredje barn för 11v sedan och hon heter Vilda.

2008-05-13 @ 17:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0